Panująca od kilku miesięcy pandemia koronawirusa przyspieszyła zmiany w zakresie wykorzystania nowych technologii w codziennym życiu. Przykładem jest chociażby praca zdalna, która z dnia na dzień stała się obowiązującym standardem. Niewielu przewidywało, że cyfryzacja pracy upowszechni się w tak krótkim czasie. Branża technologiczna musi nadążać za tą szybko zmieniającą się rzeczywistością i na bieżąco odpowiadać na nowo powstałe potrzeby. Niekiedy wręcz powinna to zapotrzebowanie wyprzedzać i kreować.
pr technologiczny likwiduje rynkowe bariery
Za każdą firmą technologiczną i oferowanymi przez nią produktami, kryje się opowieść. Ważne jest, by tę historię w odpowiedni sposób przedstawić. W tym procesie bardzo pomocna będzie agencja komunikacji, która rozumie zawiłości rynku oraz jego zmienność, a także stworzy komunikaty, które będą interesujące i przystępne dla potencjalnych klientów. Bo PR technologiczny ma łączyć ze sobą dwa światy: oprogramowania i ludzi. Tymczasem w wielu firmach osoby decyzyjne nie znają się na IT i nie rozumieją branżowego żargonu. Widać to na przykładzie terminu „robotyzacja”, który większości ludzi kojarzy się wyłącznie z bardzo drogim robotem, automatyzującym produkcję w fabrykach, a nie przystępnym cenowo oprogramowaniem klasy RPA. Jest to bariera blokująca rozwój rynku.
Rolą Agencji PR jest tworzenie przekazów, które zmienią te utarte schematy myślenia i dzięki edukacji umożliwią pozyskanie świadomych konsumentów. Znalezienie barier i ich eliminacja dzięki precyzyjnej komunikacji przekłada się na zwiększenie sprzedaży.
działania pr dla firm technologicznych B2B i B2C
Konkurencja w branży technologicznej jest niezwykle zacięta, dlatego tak istotne jest pozyskanie uwagi i zapisanie się w świadomości potencjalnego klienta. Mamy na to skuteczne sposoby. Nasze podejście charakteryzuje się skrupulatną analizą potencjału komunikacyjnego firmy i jej otoczenia branżowego. Następnie na podstawie audytu opracowujemy strategię działań, która przyniesie najlepsze efekty. W ZOOM bsc merytorycznie i kreatywnie podchodzimy zarówno do obsługi klientów technologicznych B2C, nastawionych na konsumentów, jak i B2B, gdzie odbiorcą jest inna firma.
Nabywcy biznesowi najczęściej poszukują informacji, w jaki sposób dana usługa czy produkt pomoże im obniżyć koszty lub zwiększyć konkurencyjność przedsiębiorstwa. Naszą rolą jest podsunąć im odpowiedzi, które doprowadzą ich do naszego Klienta. Dlatego dla firm B2B tech tworzymy m.in. wpisy na bloga, case studies wdrożeń czy raporty branżowe analizujące odpowiedni obszar biznesowy. Tym samym budujemy wiarygodność i rozpoznawalność przedstawicieli firmy w danej dziedzinie np. robotyzacji.
Konsumenci z segmentu B2C zazwyczaj działają bardziej spontanicznie. Agencja PR by dotrzeć do wymagających odbiorców tworzy merytoryczne, ale nacechowane emocjami i łatwiejsze w odbiorze treści. Kluczowym czynnikiem w komunikacji z klientami jest również śledzenie na bieżąco wydarzeń w branży i szybka reakcja na nie. Treści muszą nadążać za dynamicznie zmieniającą się rzeczywistością.
Natomiast zarówno w komunikacji B2B jak i B2C, bardzo pomocna jest współpraca z influencerami i liderami opinii. Ich odpowiedni dobór do planowanego przekazu, pozwala skutecznie trafić do konkretnej grupy docelowej, dla której dany influencer uchodzi za autorytet.