pr innych branż
Niezależnie, czy bierzemy pod uwagę będący na początku biznesowej drogi start-up technologiczny, tematyczny kanał telewizyjny czy szanowaną na świecie markę motoryzacyjną – wszystkie podmioty biznesowe działają w otoczeniu pełnym interesów (niekiedy sprzecznych), wyrażanych przez grupy społeczne. W efekcie firmy nieustannie prowadzą działania public relations, czyli wchodzą w interakcje z tymi grupami, choć nieraz nawet nie zdają sobie z tego sprawy. Jeśli robią to nieświadomie, tracą możliwość nawiązania długotrwałej, pozytywnej relacji ze swoimi potencjalnymi klientami.
Przemyślany i systematycznie prowadzony PR umożliwia zarządzanie interakcjami na linii firma – otoczenie społeczne i budowanie pozytywnego wizerunku. Opracowanie strategii komunikacyjnej pozwala wyodrębnić najważniejsze, z punktu widzenia osiągania celów biznesowych, grupy interesariuszy. I zaplanować działania, dzięki którym do ustalonych odbiorców uda się dotrzeć z odpowiednim przekazem.
dobra reputacja tak samo ważna w motoryzacji, jak i energetyce
PR polega na informowaniu odbiorców powiązanych z działalnością podmiotu o jego codzienności: pomysłach, produktach, akcjach społecznych czy usługach. Celem jest budowanie wiedzy o organizacji i korzystnych, dwustronnych relacji. Eksperci ZOOM bsc, na podstawie analizy aktualnej sytuacji firmy, tworzą pozytywne historie, interesujące zarówno media, jak i odbiorców. A jeśli firma boryka się z kryzysem wizerunkowym – proponują rozwiązania, podpowiadają jak reagować i pomagają ochronić dobre imię spółki.
Dobra reputacja jest jednym z największych atutów, jakie może posiadać organizacja. Bez niej żadne przedsiębiorstwo zarówno produkcyjne, jak i usługowe, nie osiągnie długotrwałych sukcesów na rynku. Szczególnie w aktualnej rzeczywistości organizacje muszą zadbać o prowadzenie działań komunikacyjnych, gdyż dotychczasowe, utarte przez wiele lat ścieżki często są już nieskuteczne.
Poniższe studia przypadków obrazują wszechstronność naszego podejścia: