usługi finansowe oparte na zaufaniu
Błyskawiczna cyfryzacja gospodarki odbywa się na naszych oczach. Ewolucja sposobów świadczenia usług finansowych, które w większości przeniosły się z okienka bankowego do Internetu i na ekrany urządzeń mobilnych, całkowicie zmieniły relacje pomiędzy klientem a bankiem lub ubezpieczycielem. Dziś dostęp do tych usług jest łatwiejszy niż kiedykolwiek. W kilka chwil można porównać oferty kredytów czy ubezpieczeń z całego rynku. Walka cenowa już nie wystarcza – na znaczeniu zyskuje budowanie zaufania, tworzenie pozytywnych relacji i konsekwentny dialog z klientami. Te przewagi konkurencyjne osiąga się dzięki działaniom PR.
pr finansowy – to się opłaca
W przeciwieństwie do kosztownych działań reklamowych, zapewniających pełną kontrolę nad treścią, PR finansów i ubezpieczeń nie gwarantuje promocji konkretnego produktu czy usługi. Jest jednak niezastąpiony w procesie budowy i utrzymania zaufania do instytucji takich jak banki, towarzystwa ubezpieczeniowe czy nawet porównywarki ubezpieczeniowe i kredytowe.
Firmy świadczące usługi finansowe powinny być obecne w codziennym życiu ludzi – zabierać głos w mediach i na portalach społecznościowych w kwestiach dla nich ważnych. Specjaliści ds. PRu finansowego i ubezpieczeniowego pomagają zwiększyć ekspozycję organizacji i jej kluczowych przekazów w mediach, a tym samym być bliżej klientów. Równie ważne jest budowanie reputacji dzięki content marketingowi i edukacja społeczeństwa. Bankowość i ubezpieczenia to skomplikowana materia, będąca nierozłączną częścią życia każdego z nas. Stąd tak duże zainteresowanie informacjami, które pozwalają lepiej ten świat zrozumieć.
Skuteczny marketing treści to tworzenie wciągających, pobudzających do myślenia i odpowiednich dla grupy docelowej materiałów. Dzięki pomocy agencji PR przedsiębiorstwa mogą edukować swoich klientów multikanałowo – w mediach tradycyjnych, na blogu czy portalach społecznościowych. Docelowo firma ma stać się zaufanym źródłem informacji o finansach, gdzie osoby poszukujące odpowiedzi znajdą porady, statystyki czy prognozy na najbliższe miesiące. Ważną rolę odgrywa tutaj także pozycjonowanie ekspertów, reprezentujących firmę, jako branżowych liderów opinii, poprzez aranżowanie materiałów w prestiżowych mediach ogólnopolskich i biznesowych.
społeczność, która sobie ufa
Media społecznościowe pozwalają na budowanie bezpośrednich kontaktów pomiędzy firmami świadczącymi usługi finansowe a ich obecnymi czy potencjalnymi klientami. Często klienci mają pytania lub wątpliwości i chcą szybko uzyskać na nie odpowiedź. Najszybciej je uzyskają dzięki dostępności marki na Facebooku lub Twitterze. To klucz do rozwiewania wątpliwości klientów, ale także do budowania świadomości i zaufania w cyfrowym społeczeństwie. Również LinkedIn będzie dobrym wyborem dla przedstawicieli branży finansowej, gdyż właśnie tam firma lub eksperci firmy mogą zaprezentować swój profesjonalizm i dzielić się wiedzą specjalistyczną, a jednocześnie nawiązywać kontakty z nowymi, potencjalnie kluczowymi klientami.
Firmy z branży finansowej muszą z jednej strony operować na głęboko regulowanym rynku spełniając wszelkie obostrzenia, a z drugiej chcą być przyjaznym i zrozumiałym miejscem dla każdego klienta. Współpraca z agencją PR i posiadanie strategii public relations to umożliwia.