Rebranding BZ WBK na Santander Bank Polska
Klient
Santander Bank Polska
Kategoria
Finanse i ubezpieczenia
We wrześniu 2018 roku Bank Zachodni WBK zmienił nazwę na Santander Bank Polska. Operacja rebrandingu placówek i bankowości internetowej została zaplanowana na jeden weekend.
Cele komunikacyjne: Rozwianie obaw i wątpliwości klientów oraz akcjonariuszy. Ukazanie rebrandingu w pozytywnym świetle, jako zmiany na lepsze. Stopniowe przyzwyczajanie odbiorców do nowej nazwy. Ze względu na złożoność projektu i potrzebę przygotowania klientów do zmian, działania komunikacyjne trwały od wiosny do jesieni 2018 r.
Zakres prac ZOOM bsc
Pełna obsługa PR. W ramach projektu rebrandingu zespół ZOOM bsc był odpowiedzialny za wsparcie strategiczne i operacyjne banku:
- Media relations,
- Komunikacja z klientami, informowanie o nadchodzących zmianach i ich skutkach,
- Przygotowanie materiałów Q&A,
- Współorganizacja konferencji prasowej,
- Wsparcie w komunikacji kryzysowej.
Działania komunikacyjne
- Opracowywanie materiałów informacyjnych – komunikaty prasowe, wiadomości na stronach internetowych banku, wiadomości dla klientów,
- Koordynacja współpracy z wybranymi mediami w ramach kampanii reklamowej.
Efekty
- W wyniku działań komunikacyjnych, ekwiwalent reklamowy wyniósł XYZ
- Dzięki sprawnie przeprowadzonej komunikacji, w mediach nie było negatywnych komunikatów, a liczba negatywnych recenzji klientów została zredukowana do minimum.
- 2x nagroda Złote Spinacze 2019: projekt rebrandingu Santander Bank Polska został uznany najlepszą kampanią PR w kategorii „Finanse” oraz otrzymał drugie miejsce w kategorii „PR korporacyjny”
zobacz inne projekty